mandag, april 17, 2006

Hellu...

Paasken er nesten over, i dag er det paaske morgen og jeg har hoert paa en paaske CD Mathias fikk i posten i fjor... lol. Vet ikke hvorfor jeg har den med hit en gang, men det er greit.

I gaar var da "Paasken" her- det var liksom den store dagen. Klokka 8 dro vi i kirka, og saa dro vil hjem og hadde kake til frokost... Haha. Ogsaa hadde vertsfaren min gjemt ca 60 egg i huset. Det holder ikke med ett egg her vettu! Eggene er smaa- paa stoerelse med et vanlig egg- og det er om aa gjoere aa finne mest. Jeg fant 16 eller noe her, Kelli slo alle (tror jeg) med 24 egg. Inni eggene er det penger eller/og goderi. Kan ikke si jeg fikk inn veldig mange dollar- ble vel $1.50... lol.
Saa maatte vi kjoere Elina og Ilona paa flyplassen og si hade. Det var jo egenlig veldig leit. Men sia de bor i Finland, og jobber i mumiland haaper jeg jo paa aa se dem igjen...
Etter det dro vi til 'Grandma and Grampy" og spiste DEILIG lunch. Saa dro vi til Mimi, som for oeyeblikket er paa pleie hjem etter aa ha brekt hofta og faatt satt inn en ny 'kule' eller noe... Hun ble glad for aa se oss, men det gamlehjemmet var skikkelig leit. Foelte at minst 50% av folka var saann 'glemte sjeler'. Ordentlig leit.
Etter det dro vi til "Grampa and Grammy" og gjoerde "egg hunting" der og. Det var ca 30 ganger morsommere- Grampa ekke den flinkeste til aa gjemme egg, og ser du ett er det en god sjanse at det er 3 egg ved siden av. Her laa det 15 egg langs veggen paa gulvet og det var ordentlig morsomt! De hadde gjemt 138 egg, og det var bare meg, Kelli og Lisa. Saa vi hadde mer enn nok morro. Jeg slo soestrene mine og fant 50 egg, Lisa fant 40 og Kelli fant 46. Synd for meg, for Kelli fant egget med $5 i... Men jeg fikk inn $19 og 46 cent. Lol. Saa alt i alt var jeg fornoey. Kelli fikk rundt $25 og Lisa kom atter en gang paa tape-plassen med $15. Menmen!
Vurderer sterkt aa ta med denne tradisjonen tilbake til Norge...

GOD PAASKE!