onsdag, desember 21, 2005

3 dager igen (eller 4 om du vil)

Julen er faretruende naer- og jeg er ennaa ikke helt sikker paa om jeg er ferdig med juleshoppinga.. De siste 3-4 dagene har jeg vaert paa WalMart hver dag. Og har alltid glemt noe. I morra er siste skoledag- og siste mulighet til aa gi gaver/kort til folk. Haaper jeg har husket alle!

Ute er det faktisk snoe. Liger det ganske. Bildene er fra noen dager siden, men de er nesten like mye. Alle er kalde. hoho! Ekke veldig kaldt da, men jeg maa si jeg fryser littegranne. Jeg fryser, men vet godt at det egentlig ikke er saa veldig kaldt i forhold til Norge... Desverre vet alle andre det og, og jeg faar spoersmaalet "hvorfor fryser du a?" hver bidige dag!!


Bilde er av huset mitt og Lisa's bil...

Merker at ting skjer rundt omkring i Hamar ogsaa- og merker veldig at det ikke er saa bra alt sammen.... Foeler med dere som er beroert av alt ogsaa...

Over til glede ting; min julegave boks kom i gaar! Proppfull av vakkre innpakkede ting blir jeg ganske fristet til aa oppfinne en tidmaskin, men fant ut aa la vaere. Gleden var stor da Marte hadde sendt med ev VELDIG BRA dvd om gledesting i Norge. Eksempler; Stoltenberg som oensket meg tillykke med dagen, nye folk i klassa, nye laerere, vakkre bilder av soete og savnede folk, bilder av melkesjokolade og brunost og alle andre gode ting. Deriblandt Kongfamilien! HOHO! Altsaa- ikke tro jeg jukset- det var en bursdagsgave! TAKK Marte- jeg simpelten elsket den!!!

Tante Elisabeth har jo fortalt meg en nyhet om at denne fantastiske (???) bloggen staar som startside til mormor og morfar! Det er jo hygge aa vite at dere leser den!!

Altsaa, 3 dager til jul, og jeg haaper jeg er klar. I usa aapner man jo ikke pakkene foer 25, men jeg tviler paa at jeg klarer aa holde det. Familien min aapner vist pakker paa julaften, julemorgen OG juleettermiddag, saa det blir 3 x julegaveaapning. Skal proeve aa spare noen Norske noen til slutten! Tviler paa at det gaar...

Min familie drar jo da til Costa Rica den 26. desember. I 8 dager skal jeg bo hos the Millers, tror det blir bra. Sarah er morsom! Hoho! Okey- det ble ingen reising paa meg i jula, men jeg aa Ane haaper paa en tur til Michigan og Ella midt i januar. Haaper paa den ass! (sitter aa venter paa tlf fra Ella naa...)

Lisa er syk naa, saa i dag maatte jeg finne alternative maater aa komme meg til skolen paa. Alternativet ble Keith og det ble en veldig lite pratsom tur til skolen. Foran i bilen satt Keith og hans bror Brian og ettersom at de hater hverandre og aldri snakker sammen (eneste grunnen til at Brian kjoerer med Keith er at skolebussene er forferdlig), fant jeg ingen grunn til aa starte en samtale. Har proevd noen ganger foer- og det foerte bare til en enda pinligere stillhet.... Saa droppa det. Klart; noen ord ble sagt.. Disse var: "Hi guys! What's up?" "Hi" Og naar vi gikk ut av bilen paa skolen " Thanks Keith." "Anytime".. Jaaa.. Bare for aa forklare tingen; det tar ca 10-15 minutter aa kjoere til skolen...

Skolen gaar ok. I dag hadde vi mattetest som jeg tror gikk okey. Ellers har det sag saann at Mr.Woodman tror jeg er fra Tyskland eller noe, hver gang de sier noe tysk paa en film (Vi ser mye film, og det er alltid noe tyskt der.. rart), snur han seg til meg og sier "So, what did he say now?" eller "What does that say?". Heeemmm. Jeg svarer alltid med "I don't know", ogsaa ler folka ved siden av meg, for alle vet jeg er Norsk bortsett fra laerer'n... Forje uke var det foresten 2 som maatte staa baki kroken i klasserommet igjen. Det hakke skjedd siden jeg maatte staa der i begynelsen av aaret. Alle har en tendens til aa komme tidsnok til hans klasser...

Okey- jeg maa stikke. (Og Ella, du maa ringe). Skole i morra og jeg maa fikse noen ting foerst- deriblandt skyss til skolen.. Legger men noen bilder av litt av hvert. ENJOY


Kelli & the tree, Tiffany & Alana, Marty & Yuliya in KC and Basketball @ Heights

1 Comments:

At 10:38 p.m., Blogger Ella said...

okei. saa ringte jeg ikke, men vicki sa det gikk helt fint. vi kunne komme aa hente dere. men proev aa kom paa samme dag. da er det enklere siden vi maa til detroit for aa hente dere. saa da faar dere "sett" detroit ogsaa. kanskje den mest stille byen i usa... ogsaa har jeg fri paa mandag, noe kanskje du har ogsaa.. martin luther king dag eller noe.

 

Legg inn en kommentar

<< Home