onsdag, januar 11, 2006

Hallo!

Sitter her da, klokka er 12.22 pm her- det vil si 7.30 om morran i Norge- med andre ord; Opp og Hopp! Skole og jobb venter!

Dagen har faktisk gaatt veldig sakte. Og det liker vi. Sto opp ca 10 og fant ut at Lisa skulle ta en final (bare for aa faa en A i engelsk) i tredje timen- den timen jeg har precalc. Saa det endte med at jeg 10.30 fant ut at jeg skulle ta precalc proeva klokka 11.20. Hehe. Vakke saa vedlig forbredt for hadde egentlig gaatt bort fra aa ta den. Jeg og Lisa skulle dra 10.55, og kvart paa 11 sto jeg fremdeles i pysjen og lagde frokost og trodde klokka var rundt halv 11! Irriterende at klokka paa rommet til Lisa gaar for sakte! Vel, fikk ikke akkurat veldig god tid. Men kom da til skolen, og moette Kristen. Hu gaar i matte klassa mi. Pga hennes tanker om at Kauffman sikkert forsvinner ut a klasserommet mens finalen foregaar, maatte jeg ut aa hente mattebok og notater og slike ting i bilen. Kauffie forlot desverre ikke rommet... Men uansett! Kommer inn der- og faar beskjed om at proeva har 48 oppgaver, men at vi bare skal velge 30! Fytti katta! Kunne oenske heldagsproeva og eksamen vaar hadde masse oppgaver som vi kunne velge i mellom altsaa! Var 5 ark og jobbet meg med et godt tempo igjennom dem. Gjorde rundt 38 oppgaver og tok bare ut de jeg ikke var saa sikkre paa om var riktig eller ikke tilslutt. De vanskeligse, de bare hoppe jeg over. Ekke noe 2 poeng og 3 poengs oppgaver her vettu, her er alt verdt like mye! Fikk litt sjokk da alle oppgavene var flervalgsoppgaver. Gledelig overaskelse! Ikke skulle han ha en utregning heller, bare a, b, c, d eller e paa et eget ark. Gledligheten minket desverre litt da jeg saa at det var et alternativ paa hver oppgave som her "none of these" eller "all of these". Men likevel- flervalg? Hoho! Brukte Martine sine kalkulator kunnskaper fra Norge som ikke de andre har her? JA! Paa en maate juksa jeg! Men hadde det vaert i "real life" hadde jeg gjordt det saa ogsaa, saa jeg godkjenner det selv. Og det er det viktigste.
Etter 1 1/2 time var det over. Jeg hadde gjordt en god del fler oppgaver en det jeg trengte, og viska ut de jeg ikke trengte. Og jeg foelte det gikk bra. Men jeg begynner vedlig aa tvile naar alle andre rundt meg styrer noe helt forferdelig fordi de ikke er ferdig med 30 oppgaver en gang. Spessielt Kristen fikk panikk- hu var paa oppgave 23! Saa jeg vet ikke jeg. Endten er det jeg som har regna totalt feil og absolutt ikke har gjordt det bra, eller saa er jeg bare vandt med andre tidsfrister enn den (og har litt bedre 'jukse' med kalkulator kunnskaper)... Vi faar se paa tirsdag. Det skader ikke karakteren min uansett!
Okey- mamma og pappa. Jeg jukser ikke altsaa! Ikke saann "kikka paa andre" juksing. Det gjorde jeg ikke. Vi proevde aa sitte saann at det var mulig, men Kauffie forsto oss, og spredde oss utover hele rommet... Men for eksempel naar det sto "simplify this" saa tok jeg det paa kalkulatoren i stede for aa gaa igjennom hele prosessen som tar evigheter! Eller naar det sto "find all zeros" gjorde jeg det paa kalkulatoren paa graf og saann. Men jeg mener- jeg fant jo alle nullene! Jeg gjorde jo det. Og det sto ikke rett "find all zeros without calculator". Faktisk sto det mange steder "use a graphic utility". Men Kauffie ekke saann paa kalkulatorer da, saa som regel (naar det ikke er flervalgsproever) faar vi ikke den muligheten...
Okey- etter final dro Lisa og jeg paa Wendy's og plukka opp litt mat. Wendy's er paa en maate en slags McDonals bare billigere. koster 99 cents for pommesfries... Ca. 6 kroner. Vel, saa dro vi hjem og saa "Tommy boy" paa film. Okey- det er den mest geniale filmen jeg har sett! Lo saa sinnsykt godt av den! Aa! Anbelfaler den til alle! Wow! HAHA!

Okey- saa kjoerte Lisa og jeg til Best Buy for aa skjekke ut ting. Jeg kjoepte slik en beskytter greie for iPod'n. Sikkelig harry. iPod'n ser skikkelig GAY ut med den paa, men den beskytter'n jo, og saa har'n slik et baand slik at jeg kan ha den med aa hoere paa musikk naar jeg loeper paa the y. Saa jaa. Det var en god invistering.. Synes jeg!
Saa dro kjoerte Lisa meg til CCA (Central Christian Acedemy) der Kelli gaar paa skole. Vi stakk inn og hilste paa radom laerere. Ganske flaut. Jeg kjente ingen andre enn Kelli's venner. Haha! Men men! Saa maatte Lisa jobbe, mens jeg og Kelli dro paa Starbucks og saa gikk hjem.
Etter det var planen aa ringe Tonje, men klokka var alt midnatt eller noe i Norge, saa jeg ringer i morra i stede (eller senere i dag for dere i Norge). Saa jeg satt paa dataen og snakka morroheter med Camilla. Ogsaa har vi sittet barnevakt for Sefanija. Det er en helt Adoreble liten neger gutt med afro! Han er noe av det nydligste!! Ogsaa har jeg gjordt scrapbooking. Det er et av prosjektene her borte- aa lage scrapbook av aaret her borte! Mom her borte er scrapbook fan og har alt mulig morroheter! Elsker det. Satt meg som maal aa bli ferdig med jula paa de 6 dagene her. Og her er vi paa dag 1, og jeg er nesten ferdig alt! Deilig!
Oj jo! Buksa jeg kjoepte paa loerdag er oedeolagt. Knappen! Saa jeg maa bytte den.
Vel, det var egentlig ikke saa veldig mye mer aa si naa. Haaper dere alle faar en bra dag! :D
Eller en ting til- jenny, marie og tonje, jeg har telt dagene og det er mindre enn 50 dager til dere kommer!

Smil og glede

1 Comments:

At 12:20 p.m., Blogger Ella said...

haha. dansekurset mitt paa the Y starta i gaar. jazz/hiphop. rareste dama ever! vi "kosta gulvet"! hahaskal vise deg naar vi sees. ps. mamma proever aa faa meg hjem tidligere. saann midt i junni liksom. du hakke lyst aa dra hjem samtidig da?

 

Legg inn en kommentar

<< Home