fredag, april 28, 2006

TITT TITT!

TONJE 18 AAR! Gratulerer!

I dag kom Derek bort til meg og spurte om naar jeg hadde bursdag. Saa at den var 3.november, og han bli ganske skuffa... "Kan jeg gi deg en gave?" spurt'n. Lisa satt der ved siden av'n, og hu saa litt rart paa'n, for det er tross alt kjaeresten hennes...
Det viste seg at Derek ville kjoepe en skillpadde til meg som jeg kunne ta med paa flyet hjem til Norge for aa finne ut som den overlevde eller ikke.. Jeg forklarte at vi ikke har lov aa ta saanne dyr inn i Norge og at vi maa ha spesiell tillatelse for aa ha dem som kjaeledyr. Derek var skuffa...

Mandag var en rar dag. sto opp og det var typsik halv fint vaer. Saa begynner det aa POES REGNE. Saann helt vilt liksom. Dad var ganske paa'n at Lisa kanskje skulle vente litt med aa kjoere, men Lisa og jeg maatte hente Derek, saa vi maatte dra. Da vi naar Rock Road og 29th (for dere som vet hvor det er, det er like ved Wal Mart) begynner det aa hagle. Og da snakker vi HAGLE. Ikke saann puslete som i Norge, men harde haggel baller litt mindre enn golfballer. Vi kjoerte litt mer, og Lisa skrudde musikken hoeyere og hoeyere for aa overdoeve lyden av iskulene som traff bilen. Det var nesten som aa bli skutt paa (uten at jeg egentlig vet hvordan det er), men det var doedskummelt. Litt lengrere oppi veien ringer Dad og sier at Lisa ikke har lov til aa kjoere lenger. Da er vi 200 meter unna Dereks hus, saa vi kjoere opp til ham. Der kommer Derek loepene ut for aa sette seg i bilen, mens jeg og Lisa sender ham inn igjen saann at han kan aapne garage doera. Vi gaar inn, og like etter kommer Linsi, Taylor og Taylors bror som jeg ikke kjenner (han er en freshmen...), og 5 min etter kommer Allison. Hoho, vi klare alle aa komme oss dit, men ingen klarte aa kjoere til skolen... LOL. Vi satt der inne, og viste at det egentlig bare regna uten. Men Dad hadde ringt inn og gitt oss lov til aa vaere borte 1 og litt av 2 time, saa vi ble sittende. Etter en stund gikk vi ned for aa se paa film. Men saa fikk jentene saa veldig daarlig samvittighet fordi de skulka, saa dra dro vi til skolen. Kom i friminuttet mellom 2 og 3 time. Det var vel da de fleste kom, det var tross alt foerste skoledag etter Prom, saa ingen tok det veldig serioest... en annen god ting med hendingen var at vi ikke hadde trening... begynner aa bli litt lei det naa, det er trening hver dag i 2 timer....

Resten av uke har vaert saann ogsaa. I gaar var det STRAALENDE sol og varmt, i dag var det poesende regn mens skolen varte, opphold under lunsjen og regn etter skolen igjen. Kansas er helt merkelig. En dag kan det vaere saa siiiiiinnsykt varmt, den neste maa du gaa med boblejakke. Ikke noe stabilt her... Og alle gaar naa aa venter paa den foerste Tornadoen. Yes... Skummelt...

ENJOY!

1 Comments:

At 3:39 a.m., Blogger Kirsti og Bjarne said...

Martine! Flott aa lese om alt du skriver :) Jeg reiser hjem i morra... Ha det godt! K

 

Legg inn en kommentar

<< Home