mandag, januar 30, 2006

Hello!

Det er mandag i en skoleuke som kommer til aa bli stressende. Jeg dro til Topeka klokka 7 om morran paa torsdag, og det vil si at jeg gikk glipp av 2 skole dager, mengder av lekser og 2 proever... Saa.. Denne uka har jeg en stor proeve hver bidige dag... Jeg fant ut om 3 proever i dag, og siden den ene av dem (government) er i morra er det litt stressende...

Topeka er det morsomste noen gang! Vi kjoere en gul skolebuss i 2 1/2 time, og det er 2 1/2 time med bare morro! Da vi kom frem var det enda morsommere, for det endte med at vi var 64 utvekslingstudenter i et og samme rom. Hadde det helmax hele tida!

Tordag ble vi vist rundt paa campus paa Washburn Universty. Det var ganske kjedelig, men sia gruppa mi (BLAA GRUPPE!!) inneholdt Nacho fra Bolivia, Kate fra Chile, Elly fra Belgia, Julius fra Tyskland, Wanja fra Tyskland og ellers andre morrofolk ble det riktig saa trivelig!
Vi dro ogsaa til et museeum som handla om hvordan folk kom til Kansas, drepte dyr og bygde hus. Kort og godt ganske langt og kjedelig, men vi lagde i stand morroheter der aa!!
Fredag morra besoekte vi noen college classer. Doedskjedelig. Det eneste jeg vet ut ifra de klassene er at jeg aldri skal ta muisc teoery paa college... Vi snakka om klassisk musikk hele tida, og maatte synge ro ro ro din baat...
Fredag var det nytt besoek i museer; Foerst i "the capital building". Det var raamorro. vi ble delt i to grupper, men jeg vet ikke helt hvordan vi ble det, for jeg sto aa snakka med Camilo (Chile) hele tida, saa jeg merke ikke saa mye foer vi begynte aa gaa igjen... Det var ganske langt deg ogsaa, men det gikk greit. Det er merkelig altsaa, hvis du er med de rette folka kan alt bli morro...
Etter det museet dro vi til Brown Vs Border of Education. handler om segregation og saant.. Morro museeum aa se, men det var 3 rom, og i det ene var det en film. Den filmen varte i 25 minutter, saa du maatte bli i det andre rommet i de 25 minuttene.... Litt kjett... For vi ble liksom ferdig med alt paa 10 min i de rommene. Men- var paa gruppe med Kate, Elly, Emily, Mary Joy, Nacho, Camilo og dvs andre morro folk- saa igjen goey!!
Loerdag hadde vi foerst orientering. Det var ganske morro. Blaa gruppe igjen... Hehe. temaene var kjedelige, men de voksene vet vi har vaert igjennom det foer, saa de lar samtalen gaa litt paa ville veier... Haha!
saa dro vi til THE MALL. Hoeydepunktet paa hele turen. Jeg og Emily rock mallet og kjoepte undertoey paa salg paa Victoria Secret. En god del andre innkjoep ble gjordt aa! Saa bar det tilbake til Washburn foer vi saa paa baskeball kamp. De sa det heoyt i hoeytalleren at de hadde 64 utvekslingstudenter paa besoek, og alle snudde seg og saa paa oss da vi hyyylte som bare det! Haha!
Jeg og Emily (ja, hu kommer fra Australia foresten!) dansa til bandmusikken og hadde det doedsgoey. Hu spiller proffesjonell basketball hjemme i Australia, saa hu var helt med! haha!
Soendag maatte vi dra hjem. Det var veldig trist. : Men vi gleder oss masse til aa se hverandre igjen! :D
Bilder kommer senere...