onsdag, september 28, 2005



Skoledag

Har da bare vaert paa skolen siden sist jeg skrev her... Der er onsdag og det vil si kirke dag for USA. Veldig mange aktiviter forgaar i kirka paa en onsdag, over hele landet. Derfor er det saa og si aldri noen kamper eller andre aktiviteter som foregaar denne dagen.

Vi hadde 3 proever i dag. Foerst en i Mat, som jeg ikke kom paa at vi hadde foer jeg satt i bilen med Becca, Lauren og Brittany i dag morres. Var litt sjokk at jeg tror jeg klare all spoersmaalene egentlig! :)

Saa hadde vi spansk test. Det er en 2 dagers test og alle svarene staar oeverst paa sia. Haaploest egentlig, men jeg har ikke vaert igjennom det foer, saa det er jo bra oevelse da...

I siste time hadde vi nok en ord-test i US. history. Det var MEGET flaut aa troppe opp i klasserommet til Mr. Woodman i lunsjen for aa proeve aa finne ut hva enkelte ord betydde. Han virka litt oppgitt, men tror egentlig han tar hensyn. Jeg fikk 16/16 uten at jeg helt forstaar hvorfor, for jeg skrev lik settning paa 2 av ordene fordi jeg ikke viste hvilken som var riktig... Hu bak meg (som forje gang fikk 1/16) overgikk seg selv i dag og fikk 1 1/2 poeng av 16. Ble litt paff ettersom hu skrev "Money we spend" som forklaring paa hva Export er...

Jeg har jo ogsaa nyheter aa fortelle. Mamma og Pappa har sendt en pakke ned hit, fylt med skoleboeker om du lurte. Det er en ting jeg har savnet noe grenseloest her nede; aa lese norsk aviser (da spesielt HamarArbeiderblad). Det er IKKE det samme aa lese dem paa internett (spesielt ikke siden du maa betale for aa faa tilgang til enkelte sider paa HA's nettsteder). Heldig for meg hadde Mamma og Pappa kroellet sammen, nettopp, HA i den pappesken for aa gjoere den hard og ikke knuslig. Saa jeg satt det, tok ut en og en ball med avispapir og bretta den utover og leste arikkelen. Den var desverre fra 30. august, hadde den vaert fra 5.september hadde jeg jo sett bilde av Hege som jeg satte inni avisa! Det hadde jo vaert glede. Men jeg hygget meg stort over det jeg fikk lese, selv om det var en litt gammel avis.. :p

Bilde er foroeverig fra dyreparken og er av min vertsmor Tammy og min soester Hannah.