søndag, oktober 16, 2005

Usunn helg!

Faar vel kanskje starte med Onsdagens kirke besoek i "first E free". Det var veldig morro, og det var en MENGDE Heights folk der. Morrohet. Ganske morro at jeg nesten kjente flere enn Anna-Elisabet (hu jeg var med), men vi kjente forskjellige folk saa vi introduserte hverandre begge to. Nye morroe bekjentskaper, saa det var jo herlig. Liz og Erin henta meg og kjoerte meg hjem igjen naar det var over, saa det var jo hygge!

Ellers gikk tordagen ganske greit. Vi skulle til Great Bend med soccer, saa vi slapp unna skolen 10.30. Ganske morro, for vi drar ikke fra skolen foer saann 11.45. Faar rundt 1 time paa aa faa oss noe aa spise. Og alle som har vaert i USA vet at fast food stedene er "fast", saa det ender med at vi sitter rundt 40 minutter aa bare henger foer vi maa dra tilbake... Deilig!!!
Men uansett, vi slapp ut 10.30- dvs at jeg slapp baade C-writing OG historie!!! HOHO!
Kjoerte buss til Great Bend og vant 2-0. JV (b-laget) tapte 2-0, men men... Saa spiste vi paa Aplebees, hvor jeg og Ross hadde stor diskusjon om man kunne spiste "chicken fingers" med kniv og gaffel.... Vet ikke hvem som vant... Saa spanderte Ross og Taylor dessert paa meg, saa det var jo hygge!
Dro hjem og var hjemme rundt 11.00.

Fredag skjedde det lite paa skolen, men det var helt klart den lengste skoledagen hittil. Heeeelt endeloes!
Jeg sov hos Yuliya, for familien skulle til farmen og jeg hadde veldig lite lyst til aa vaere med, og vi hadde soccerkamp loerdag halv 2... Saa mora til Yuliya henta meg rundt klokka 5, ogsaa hang jeg hjemme hos Yuliya men soestra hennes til klokka var saann halv 7- 7 da Yuliya kom hjem fra Debatt-konkuranse eller noe... Hihi!
Jeg og Yuliya fant ut at vi skulle dra paa football kampen mot Independent litt sent, saa vi kom dit da halve tida hadde godt. Hadde det ganske morro, masse halv-kjente folk som vi snakka med, selv om jeg tror jeg hadde det morsommere enn Yuliya. Eneste grunnen til at vi var der og ikke ble med soestra til Yuliya til et "hunted house" var for at Yuliya skulle faa oppleve en football kamp.
Ogsaa scora Vince (en av Yuliyas venner) en tuchdown... Jeg vet ikke helt om man scorer da, men han klarte aa gjoere det iallefall!!
Hmm.. Ja... det var vel det... Vi dro hjem til Yuliya etterpaa og saa litt paa TV foer vi la oss. Sovna rundt 1.

6.15 sto Yuliya opp- hu hadde flere debatt konkuranser. Jeg sov vidre, og saa sto jeg opp rundt 10.30 og spiste forkost sammen med morra og soestra til Yuliya. Saa dro jeg og Veronica (soestra) paa soccer kampen, som vi tapte 1-0. Kjiiipe greier.... Hadde det derimot ganske morro! Becca, Justin (som er ute med hjernrystelse) og jeg sa til alle som gikk ut paa bana at de skulle faa 1$ fra hver av oss hvis de scorte. I begynnelsen var det bare Kyle som fikk sjangsen, men da tida begynte aa renne ut fikk alle sjangsen. Flesteparten lo (men gjorde en GOD jobb paa bana...), men vi lo nok mest da Kevin kom.
Justin: "hey, Kev! We'll give you 1$ each if you score a goal. That's 3 $!!"
Kevin: "so, I'm right D?!"
Justin: "Yeah? So what, you can still score!"
Kevin: "Yeah, right..."
Justin: "It's 50 cents if you assist!"
Kevin: ser dumt paa Justin som sitter igjen med et blikk minst like oppgitt med et snev av opptimisme.
Becca og jeg hadde totalt latterkrampe. HOHO!
Men vi tapte uansett... Kjett...

Keith gav meg skyss hjem, og resten av dagen bare proevde jeg aa gjoere lekser... Funka daarlig ettersom at alle ville ha samtale med meg paa MSN... Men det er hygge altsaa!! Ogsaa var jeg paa Dillans (matbutikk) da, hvor jeg fant ut at i dag skulle jeg ha en "usunnhetsdag"! Men jeg var altfor mett etter min middag paa TacoBell til aa gjoere saa mye med det, saa jeg fant ut at jeg skulle ha det i dag og!!! Glede! Har egentlig vaert mett i hele dag og, saa hakke faatt skeia ut saann veldig mye, men det er vel like greit...

I dag dro jeg i kirka 08.30. Ble litt satt ut da jeg kom opp 08.17 og fant ut at de andre alt hadde dratt, saa jeg gikk opp til kirka, og rakk gudtjenesten med god margin! Er kanskje 300 meter opp til kirka, men familien tar alltid bilen... Amerikanere!
Uansett, gleden var jo stor naar jeg saa i programmet at Erin og Taylor (Erin; hu som kjoerte meg til first E free, og Taylor er en annen dude i matteklassa mi) skulle synge! De var RAA flinke, satt der med taarer i oeynene... Jamie starta nesten aa grine, og alle rundt var helt stumme... De er helt fantastiske, og stemmene funker saa bra sammen... Hoerer jo med til historien at mora til Erin er profesjonell opera sanger, saa det ligger litt i genene...
Etter gudstjenesten gikk jeg for aa snakke litt med Erin foer jeg maatte paa soendagskole. Det var jo morrohet, vi har det meget hyggelig der.
Etter soendagskolen gikk jeg opp igjen og da var Erin og Taylor akkurat ferdig med gudstjeneste nr.2 (vi har 3 stk). Og Jamie og Molly og noen andre folk hadde "pumpkin sale", saa vi sto ute aa hang. Jamie, Molly og jeg ville se dem synge enda en gang, saa vi sto og venta med dem til det var dems tur foer vi snek oss inn i kirka for aa hoere dem. Og da starta baade jeg og Jamie aa graate, og Jamie har bestilt dem til sitt bryllup.. Jeg saa Mat-laereren min i kirka i dag, saa jeg tenker aa faa noen ekstra pluss i boka, med aa fortelle hu det i morra... :p Hihi!
Gikk hjem fra kirka, og satt litt paa dataen, foer Tammy kom hjem og tok oss jentene med paa en resturant til lunsj. Herlige greier... Saa maatte vi dra til kirka for aa selge gresskar- ja det er helt sant... gresskar... Hele oktober driver nemlig kirka vaar aa selger gresskar til inntekt for en misjonstur vi har hver sommer... Saa vi var der i 2 timer (0vertok etter Molly og Jamie) og naa er jeg her. Jeg burde egentlig ha gjoer litt lekser, men jeg tror jeg tar en pause aa ser paa TV naa. Det er tross alt helg..! ;D
Ha en god natt Norge, saa snakkes vi om 8 mnd...!