lørdag, november 05, 2005

BURSDAG!

Det er alt 5. november- 2 dager siden jeg hadde bursdag! Maa jo si at det var veldig rart aa feire bursdag saa lang hjemme fra, og jeg hadde ikke bursdagfoerelse i det hele tatt!! : leit.. Alle andre aar har jeg tross alt hatt nedtelling uker i forveien (eller hva gamle 1aag + Tonje og Silje...?). Men her var jeg ikke i noe saerlig bursdagshumoer i det hele tatt...

Dagen startet med en litt bedre frokost- noe som ligner kanelboller, bare med en kilo mer sukker og melis paa, og aapning av gaven fra mormor og morfar! Saa kom jeg til skolen (som vanlig 1/2 time foer jeg trenger) og gikk rundt paa skolen med Kylie, ei som gikk i kirka jeg gikk til med gamle familien min. Hu er Sophomore og veldig hyggelig. Gikk rundt til klokka var 8, og ikke en eneste sjel gratulerte meg med dagen. Det er ganske trist, men veldig forestaaelig! De vet jo ikke at jeg har bursdag, saa det er ikke saa rart.
1 timen hadde jeg som vanlig kor. Heldig for oss hadde vi bilde dag paa skolen, all korene og organisasjonene og saann skulle ta bilder og alle de som ikke var fornoeyd med sine portrett bilder (inkludert meg) fikk tatt nye. Hygghygg... Yuliya og Alana (Russland og Tyskland) har drama i det rommet vi tok bilder i, saa de hoppa fram og ble de foerste (foruten min familie) som gratulerte meg med dagen. De varte leeeenge foer en ny bursdagshilsen kom...
Vi tok bildene av koret paa overtid- saa jeg kom 5 minutter for sent inn i neste time. Der styra vi rundt paa dataene i datalabben i bibiloteket og jeg fikk lest noen gratulasjonsmailer fra norge! TAKK!!
I friminuttet mellom 2 og 3 time gikk jeg til skapet mitt. Yuliya hadde bedt om aa faa koden min, saa jeg viste hu hadde tenkt aa gjoere noe. Men jeg forventet det egentlig ikke. Det var ingenting paa utsiden, noe det vanligvis er, saa jeg aapnet opp skapet mitt uten store forventninger om hva som kunne vaere inni. Feil taktikk... Aapna hele skapet og ut falt det ut ballonger som bare det! Liiiiiitt pinlig, for jeg hadde sykt daarlig tid og maatte bare ta med meg matteboka og smelle igjen doera og la de ballongene som hadde falt ut ligge paa gulvet. Hoho! Men det var jo glede!!
Resten av dagen gikk greit. Det var faa gratulasjoener, men de som kom varmet desto mer! Greit aa laere av det her og...!
Etter skolen spilte jeg og Yuliya tennis med noen gutter. De var hyggelige og saant, og det var morro! Selv om jeg ikke akkurat kan skryte av mine tennisferdigheter...
April (min vertsmor) kom og hentet meg og saa dro vi til min gamle vertsfamili for aa hente pakken fra Norge som hadde kommet dit. Dro hjem og aapnet litt av gavene som kom fra Mamma, Pappa, Mathias, Tobias, Johanne, Camilla, Hege, Jenny, Marie, Tonje, Helene og Kristina (jeg haaper VIRKELIG ikke jeg har glemt noen). I tillegg var den en god del kort fra kjente og kjaere. Det var saa utrolig hyggelig og jeg hadde mest lyst til aa graate av glede, men jeg kunne ikke, for jeg ser ikke ut etter en graateperiode og jeg skulle paa fotballtrening... Saa derfor gledet jeg meg heller med taaene innenfor oeynene, selv om det var vanskelig!
Klokka 7 dro jeg paa fotball trening og det var jo ganske goey. Saa kom jeg hjem og trodde jeg skulle krepere av troetthet, men jeg spiste litt av min bursdag "kake" (en DIGER chocolate chip cookie), spiste litt melkesjokolade og aapnet resten av gavene! Gleder!!!

Fikk jo ogsaa en god det telefon samtaler from norge, selv om faa av dem kom frem. Pappa var det foerste som ringte rundt 7, saa kjoere Maisen igang en samtale. Etter skolen var det Jenny som vant kapploepet noe som resulterte i at mamma og pappa ikke kom frem noe mere den dagen... Men det var saa hygge, og jeg fikk saa mange hyggemeldinger ogsaa!!

Og jeg har jo tatt det igjen, i dag ringte jeg hjem i nesten en halv time foer jeg ringte familien Honningdal paa jakt etter Tonje. Der fantes det ingen Tz, for hun var paa bursdag til Paal. Det resulterte i en lengere telefonsamtale med pappa Jan Honningdal, som var saa koselig atte! Da vi hadde lagt paa tenkte jeg aa slaa 2 fluer i en smekk og ringe Tonje paa mobilen for aa gratulerer Paal OG snakke litt med Tonje og ellers andre interesserte. Det var maxhygge, men det er VELDIG forskjell aa ringe til mobil vs hjemmetelefon med AT&T telefonkort. Da jeg ringte Honningdal hadde jeg 93 minutter igjen, og jeg snakket med Jan i max 5-6 minutter. Og da jeg ringte Tonje paa mobilen hadde jeg bare 15 minutter igjen, saa jeg vil si at det er en av de siste gangene jeg ringer noen paa mobilen for jeg maa spare litt penger ogsaa... Uansett fikk jeg snakke med Tonje, Paal, Helga og Jenny paa faa minutter, saa jeg er fornoeyd med den!

Saa i dag er loerdag og jeg skal feire bursdagen min med venner og AFS studenter! Blir nok hygge, men jeg kunne oenske jeg kunne hatt en bursdagsfeiring med venner og familie i Norge...!

Da maa jeg nok gaa og ordne- ha det bra saa lenge,!