onsdag, november 16, 2005

Den foerste snoen!

I gaar var det foerste snoeen her, selv om jeg ikke helt vil si det var snoe. Den la seg ikke for aa si det saann, og var mer en blanding av regn og snoe. Vaaknet til et kaldt hus- og da min far kom ned og spurte om jeg hadde en god varm vinterjakke, skjoente jeg at det var mye murlig at det var utetemperaturen som var grunnen til den litt middels varme lufta inne.... Alle var ganske overrasket- for 3 dager siden sto vi ute i shorts og t-sjorte og vasket bilen- og naa var det paa med vaatter og lue alt det som var! Vaeret i Kansas er rart... Da vi kom til skolen snoedde det sidlengs og det var KALDT! Vinden var det jeg kaller 'middels storm'- og den kom IKKE fra soer iallfall!
Alle paa skolen var overbegeister over det som ble kalt 'den foerste snoen'. For meg var det mere "aah nei, naa blir det soerpete ute", ikke den foerste snoen. Men saa har jeg jo forstaatt at det ikke er heeelt det samme her som i Norge, saa etterhvert regnet jeg dette som den foerste snoen jeg og...
Etter at skoledagen var over blaaste det fremdeles, men nedboeren hadde sluttet.
Og i dag naar jeg vaaknet var det ikke noe ting igjen av gaarsdagens vanndammer. Hmm...?!

Eller skjer det lite- vi har matte proeve i morra, og den tror jeg funker daarli... Men jeg skal proeve.

Familien min skal til Costa Rica i jula- og pga AFS og visa-regler faar ikke jeg blitt med.. Trist trist... Regner imidelertid med aa reise litt- er mye mulig at andre utvekslingselever faar besoek av meg i loepet av den tiden. Gidder iallfall ikke sitte her i Wichita og glo i veggen. faar naa se hvor mye kostnadene kommer paa da.. :p

God November!