tirsdag, november 08, 2005

Ny tilvaerelse, nye regler og nye fasiliteter!

Maa jo si det er litt frustrende aa flytte saa mye, hjernen blir midre forvirret over alle nye regler. Men jeg er utrolig glad for dette bytte her- tilbake til der jeg hoerer hjemme...

Huset ligger ved siden av der jeg bodde foer, men det er ikke helt i samme veien. Min gamle familie er jo imidlertid ikke de mest utegaaende personene i nabolaget, saa jeg har ikke den helt store trua om aa moete de paa butikken eller noe i den duren.
Men det er deilig aa vaere hjemme i nabolaget igjen, naar jeg bodde hos Paddock familie bodde de langt uti Maize (MAISEN!) og det er ca 20 minutter unna alle andre venner og skole og alle saanne ting. Naa bor jeg igjen "mitt i smoeroeyet", og trives til de grader. Igjen er Wal*Mart, Starbucks, TacoBell og ellers andre fasiliteter rett rundt hjoernet (bokstavelig talt), og naboer som jeg kjenner som kan ta meg med til skolen om evtuelt en influense eller forskjoelelse skulle slaa ned i Lisa. Keith bor bortiveien, Matt i veien ved siden av, Kevin bor rundt svingen og litt til, og Becca bor der hun alltid har bodd. Saa dette blir bra. Ellers har jeg faatt vite at besteforeldrene her ofte er sjaafoerer, og det skal vist ikke saa mye til foer de setter seg i bilen. De andre utvekslingsstudentene har vist benyttet seg mye av den fasiliteten, men naa har jo Lisa bil saa saa lenge vi skal paa de samme stedene er det jo ikke saa mye vits i 2 biler.

Familien min er paa fire. Jeg har en mor og en far, som jeg ikke har helt bestemt om jeg skal kalle mor og far eller ved navn ennaa, men AFS har bedt meg om aa kalle dem ved disse saakalte nicknamene da, for det gir foerlse av tilhoerlighet. Uansett er de begge oppi 45 aara, plus-minus. Foer oeyeblikket loeper far og Kelli (min soester) rundt i huset og sloss litt, noe som er serdeles hyggelig! "You're going down", sitat fra min far som har lagt Kelli i bakken og kiler hu. Morrohet.
Min mor er typisk sykepleier eller noe i den duren. Tror hun er litt hoeyere enn sykepleier, for hu jobber med voldtekstoffre og saann i tilegg til et sykehus. Hun jobber mest som frivillig, saa hun tjenere ikke saa mye- noe som vistnok er litt saann familie-vits da, for hun jobber lange timer uten saa altfor godt betalt. Dessuten er hun VELDIG into scrapbooking, noe som er veldig goey. Hun har et bord paa stoerelse med kjoekkebordet vaart hjemme viet til scrapbooking. Det er jo herlig!
Min far eier sin egen forettning- han driver med vinduer. Da er det ikke "Windows" vi snakker om, men persienner og ting i den duren. Det er vist ogsaa en familie-vits for han kommenterer og skjekke vinduer hver gang de er ute og spiser... Ellers skal han vist vaere en kloepper paa teite/daarlige ordspill, saa naa kommer jeg vel hjem til Norge med artigheter paa laget.
Kelli er 13 (tror jeg). Hun gaar siste aaret paa middleschool og det vil gjoere henne til en 8th grader. Hun er veldig kul altsaa, liker hu godt. Vi deler for oeverig bad, for Lisa har flyttet ned til det rommet utvekslingstundentene har hatt siden de ikke tenkte aa ha noen i aar. "Sorry, I love you, but I'm not moving up again!". Saa naa bor jeg paa Lisas gamle rom, et gult, middels stort et med en kjempe god seng og er DIGET walk-in-closet. And I love it! Jeg kan vist gjoere hva jeg vil med rommet naar det gjelder aa henge opp bilder og saann, men jeg tar nok ikke noe drastiske skritt og skjere hull i veggen eller noe altsaa...
Siste familiemedlem paa to ben er Lisa, hun er junior paa min skole og kjempe topp! :p Vi har spansk sammen, saa det er jo derfra jeg kjenner henne og familien. Gleder meg stort over det da. Er ikke saa altfor mye aa si, hun er cheerleader og morro.
Hmmm... Saa har vi di firbente; to hunder. Jessie er den stoerste, og hun er nydelig. Her snakker vi ikke noen siklete boxer eller noe altsaa. Egentlig vet jeg ikke hva vi snakker, men den er iallefall fin. Saa har vi Mia som er mindre og en annen type hund, men her vet jeg heller ikke hva vi snakker om... Vakre er de naa...
Siste familie medlem er Squichi (uten at jeg helt vil vedde penger paa skrivemaaten). Det er et lite soett hamster som tilhoerer min lille soester Kelli og som bor paa badet vaart. Det er ganske saa nydelig, men jeg maa innroemme at det er litt uvandt aa komme ut av dusjen og de et hamser reise seg paa to ben og stirre paa deg... Og i dag hadde den foroeverig kommet seg ut av buret ogsaa for sikkerhets skyld, saa naar jeg kom ut fra dusjen begynte den aa krype mellom bena mine og slike ting. Tok en stund foer jeg helt skjoente hva det var, men jeg fikk da fanga'n og stengt luka skikkelig. Ingen skade skjedd, og naa har Kelli teipa igjen luka foer aa vaere sikker...

Trives godt her altsaa; selv om jeg bare har vaert her en natt... Leggetider er litt mer normalt og det er staaopptidene ogsaa.

Have fun!

1 Comments:

At 5:39 p.m., Blogger Ella said...

åå! nye familien høres jo topp ut martine! tenker å reise til florida 15-22. april hvis du vil væme

 

Legg inn en kommentar

<< Home