lørdag, november 19, 2005

Helgekoz

Loerdagskveld- ikke noe spess som skjer. Sitter her aa tenker paa alt det morsomme jeg hadde gjordt naa om jeg hadde vaert i Norge. Film kveld med venner, kino, bare henge rundt, sen kveld og sveler med Camilla, dype og innholdsrike samtaler med Marie, guttesnakk med Tonje, taco med familien, masse morro paa tv'n.... saa magt- saa mange alternativer! Guri som jeg savner det- fyttikatta som jeg kommer til aa nye det naar jeg kommer hjem! Men naa er jeg her- og nyter det!!

Hakke skjedd saa altfor mye i dag, var paa World Market med mor mi i dag. Loep rundt og skjekka ut hyllene for noe norsk. Slo ikke ordentlig ann. Men kom naa ut med WASA KNEKKEBROED og LAKROL. Det er lagd i Sverige- men er saa godt som norsk spoerr du meg... Egentlig greit at de ikke har Melksjokolade der- hadde nok ikke gjoert noe anna enn aa spist det om de hadde hatt det..
Etter detta dro jeg og morra mi paa Wal Mart, og saa kjoerte hu meg ned paa Hobby Lobby. Gikk rundt der i noen minutter og saa begynte jeg paa hjemveien. Det blaaser godt her borte naa- er ikkea akkurat mange beskyttende fjell rundt oss.. Paa halvveien kom Becca kjoerende forbi. Merka det egentlig ikke foer hu begynte aa rygge. Ekke saa veldig vanskelig aa legge merke til en ryggende, turkis (kurtis...) explorer som driver aa rygger borteover veien.. Hoho. Satt paa med Becca hjem.
Resten av dagen har gaatt med til klesvask og litt historie. Dessuten har jeg kommet saa langt at julebrev er startet aa bli skrevet! Ganske stolt av den! Men... Det er ennaa en lang vei igjen foer jeg har alle adressene og kortene er paa vei til Norge...

Marie ringte i dag. Det var jo dagens glede! Hadde en god og lang samtale om alle verdens ting- gutter, Gud, hverdag og venner. Det hjalp ganske bra for alt som har plaget meg i det siste ang savn og alt der omkring. Har ikke akkurat hatt det faerlt, men merker at engelsken rundt meg gjerne kan ta en pause snart. Har hodepine saa og si 24/7, ganske slit i lengden... Etter noen gode minutters snakk med Maisen fikk jeg Annis paa traaden og med gode raad fra baade hun og Beate og Marie i bakrunden ble det en veldig bra samtale. Sitat fra Annis:
"Hvis du tenkter paa dette aaret i USA som ditt liv er du jo i midtlivskrisen naa!!"
Takk for omtankte og forstaaelse, jenter!!!

Tenkte jeg skulle fortelle litt om hvordan hverdagen arter seg for meg naa. Staar opp meget mye senere enn hva jeg gjorde for noen uker siden. hatt problemer med aa aapne oeynene mine i det siste, og hakke vaert ordentlig ute av senga foer 7.10... heem... Hakke tid til frokost da vettu- ender med at man kjoere PopTarts i bilen paa vei til skolen. En paa vei til skolen- en i 2.time. Og har jeg hatt tid til aa pakke ned gulrot eller andre godsaker kjoerer vi det i 4.time.
Etter skolen er jeg ofte paa "the y"- et treningssenter. Eller saa bare drar jeg hjem. Litt for ofte blir det med bussen, for Lisa har cheerleading etter skolen. Men vi starter med conditioning til soccer sesongen i midten av desember, saa da faar jeg smiske meg til en plass i bilen til Erin eller Becca.
Det er ganske spessielt det her med ting som foergaar paa skolen, etter skole tid. De aller fleste gjoer noe- pompom, swimming, wresling, cheerleading, managing.. You name it lizzom (...)! Av og til er det irritende som bare det- saa altfor mange bor saa og si ved siden av meg, men driver med en eller annen aktivitet etter skolen som gjoer at jeg maa ta bussen. Men det er egentlig veldig goey naar du er inne i det!

Maa nok stoppe her, Kelli vil ha dataen..