mandag, september 05, 2005

Hi Guys! :)

Starter denne bloggen med aa minne Dan. Det er i dag (norsk tid) 1 aar siden Dan Joakim Berger doede... Dan vi savner deg! Hvil i fred... Det har vaert et vanskelig aar, men jeg haaper alle har kommer igjennom det greit. Jeg glemmer deg ikke, Dan, selv om jeg ikke er i Norge for oeyeblikket... Skulle gjerne vaert paa grava i levende live, men vit jeg er der i tankene...

Saa over til litt morsommere ting, selv om overgangen er stor for mange... Vi har vaert paa farmen denne helgen, og det var jo hygge. Gleder meg over aa ha leste rundt 200 sider paa engelsk i en bok jeg vil ambefale alle, Forsoningsbarnet. Malte gjerder og saann rosebusk greier, og det var veldig morro egentlig! :) Hoerte paa musikk og snakka med familien og saann!


Vi kom hjem soendag klokka 3 ca. Stakk da til wal*mart og kjoepte gjaer og kanel og litt saann, ogsaa satte jeg igang med aa bake boller! Det var jo storkos da! Mens jeg sto der, med hue inni skapene paa leting etter mel eller sukker eller maalebager eller hva som helst, kunne jeg ikke unngaa aa tenke paa hjemme... Der vet jeg hvor alt er (mamma! Ikke finn paa aa ommoebler paa kjoekkenet!) og alt er kjent og kjaert! Naa viste jeg ikke engang om folka ville like det jeg bakte... : Mens jeg rullet ut bolledeigen sa jeg til Hannah og Rachel, som hadde faatt jobben som oppvaskere noe jeg slapp siden jeg bakte, at de ikke trengte aa like det hvis de ikke gjorde det.. Bedre at de sier at det ikke heeelt falt i smak, enn at jeg baker det flere ganger og de sitter aa tvinger det i seg... Vel, begge kastet deg over deigen og konstaterte at iallefall den var god... Hoho!

Da bollene var ferdig luktet det skikkelig deilig i huset! Foelte meg litt hjemme! At jeg var hjemme i Norge liksom.. Hehe! Vel, det ble servert boller og melk (melka her borte ekke saa vaerst, smaker ganske norskt), og da alle sa de likte det veldig godt, var jeg glad. Var naturlig nok ikke helt sikker, men da alle forsynte seg 2-3 ganger og Rob spurte om han kunne ta meg seg det som var igjen til "matdag" paa jobben, da har god tro paa at de sa sannheten.. Hygge da! Iallefall; vi gikk ned og saa paa TV'n, en DVD om Norge. Det var rett og slett dritkjedelig, men det var morro for folka tror jeg... Fjell er ikke saa veldig vanlig i Kansas for aa si det saann... :p

I dag (mandag) har det vaert Labor day her, det betyr fri fra skolen. Sov ikke veldig lenge av den grunn, sto opp ved 07.00 tida, for maatte paa fotballkampen til guttene klokka 09.00... Vi tapte 1-2, men det var fordi dommer'n var en idiot... Og det ekke tull engang. Vi scorte en gang til, men maalet ble annulert pga ingenting.... Saa var vi alene med keeper litt aa! Men det ble blaast hele tida for ingenting... Menmen... Det har ikke saa mye aa si egentlig, for det var ikke en ordentlig kamp, bare en slags treningskamp... Spilte paa South high mot Derby... Men det ekke det morsomme.. Det morsomme (for meg som ikke kan kjoere og har bil) kommer naa; jeg og Becca kom kjoerene, og skulle parkere! Fant DEN perfekte plassen, men saa var det parkering forbudt... Paa hele den siden av gata.. Men hele laget vaart hadde parkert der, saa vi tenkte vi skulle det vi aa... Men da sto det en sikkerhetsvakt der, og vinket oss bort.. Okey, vi kjoerte til parkeringsplassen og parkerte der.. Paa vei inn til banene gaar vi forbi han sikkerhetsduden igjen. Da sitter har aa skriver parkeringsboeter til alle som har parkert paa den siden... Altsaa halve laget vaart... Heeeh... Vi gaar bort til treneren vaar og sier hva som skjer, og hu sier det er lite vi kan gjoere med det naa.. Vi maatte bare ikke si det til guttene, for da ville de bli ukonsentrete under kampen. Saa vi gjorde ikke det da... Halvveis uti kampen kommer en av faren til Keith paa laget bort og vil ha noekklene til bilen hans.. Dere skjoenner; den parkeringsvakten hadde saa mye aa gjoere at han skrev ut en ny parkeringsbot hvert 15ende minutt! HALLO! Det foregaar en fotballkamp! Guttene spiller jo, de kan jo ikke akkurat loepe bort aa flytte bilen sin... Endte med at Becca rota i alle guttenes bager og fant noen noekkler og flytta bilene... Var ganske redd at noen av guttene (som ikke viste noe foer kampen var over) skulle se at bilen dems plutselig forsvant bak hjoernet... :p Tror de fleste fikk rundt 3 parkeringsboeter hver... Hiiii... :p

Etter kampen saa vi litt paa en annen kamp med Phillip og Kevin ogsaa kjoerte Becca meg hjem. Jeg ringte Hege i dag, for HEGE HAR BURSDAG I DAG (amerikansk tid) OG FYLLER 17 AAR!! Gratulerer Hege!!! :) Vaffal, ringte jeg og, Mamma ble litt satt ut, ogsaa ringte jeg til Camilla og proevde aa faa itak i Jenny, men hu tok ikke telefonen (Jaadd da... :p) Vel, det er hygge aa hoere stemmende deres!!

Halv 2 dro vi til dyreparken... Det var litt rart aa saann, men morro... Fikk oppleve to gorillaer bedrive litt sex (...) mens foreldrene hysterisk ropte rundt til barna "They're just playing! Look have they pretend to fight!!" Haha! Morro!













Hehe, stort sett det dagen min har gaatt ut paa... :p



Neida! Familien stakk til "Dick and Susan", et vennepar, paa vest siden av Wichita. Det var hygge folk! Koste meg godt.. Hadde God middag, og fant fort ut at jeg likte omraadet da jeg forsto de hadde skillpadder i hagen, pappekoeye og masse nydelige fisker! I tillegg er Dick golfspiller, saa vi raana rundt i hans lille golfbil (sann kjoere fra hull til hull opplegg) og saa paa STORE hus i nabolaget! Morrohet!!

Har jo en annen glede nyhet; paa torsdag er det fotball kamp igjen, og som manager maa jeg jo troppe opp aa hjelpe til.. Det resulterer i at det blir fri i 7 time, en del av 6 ogsaa muligens! Det vil si at jeg faar fri hele histori timen! Glede!!! Mr.Woodman finner sikkert opp en unnskyldning til aa gi meg en GOD del make up work...! :(

Okey, har en annen glede nyhet... Bytter til kjaerlighetes farge naa;
Thomas Paulsberg, min gamle laerer og kammerat, fikk sin Anki paa loerdag! Lykkeoenskninger er herved overfoert fra USA. Lykke masse til, ha er godt liv og lev lykkelig! :)

Okey, tenker det er nok for naa! Vi snakkes nok igjen..! :)

Have a good one!